Iva Hédlová - alternativní terapeutka, mistr reiki

20 DIURETICKÝCH POTRAVIN, KTERÉ DETOXIKUJÍ ORGANISMUS, PŘISPÍVAJÍ K HUBNUTÍ A SNIŽUJÍ KREVNÍ TLAK

melounPokud máte problém se zadržováním vody nebo hypertenzí, pak byste se měli zamyslet nad výhodami diuretických potravin. Tyto potraviny se hodí i ke zhubnutí, protože z vašeho těla odvedou přebytek vody a budou jej udržovat zdravé.

 

Místo užívání tabletek na odvodnění byste měli vyzkoušet provést určité změny ve stravě. Proto uvádíme přehled potravin s vysokým diuretickým účinkem.

20 diuretických potravin

1. Citron

Je velmi prospěšný při hypertenzi a je na prvním místě mezi potravinami, které jsou pacientům doporučovány. Citron navíc dodává vodě lepší chuť. Nemusíte sníst celý citron, stačí pít citronovou šťávu. Na to se dá velmi dobře zvyknout, protože stačí přidat citron do vody či pití podávanému ke každému jídlu. Citron pomáhá také při léčbě infekcí močových cest.

2. Oves

Kromě toho, že přispívá k hubnutí, funguje oves také jako skvělé diuretikum. Obvykle jako diuretikum funguje zelenina a ovoce s vysokým obsahem vody, ale oves dokáže nasát cholesterol a další látky. Při zadržování vody byste měli oves konzumovat také, protože je při tomto problému jeho použití velmi prospěšné. Bez ohledu na to, zda bojujete s vysokou hladinou špatného cholesterolu nebo proti nadváze, měli byste den začínat určitě ovesnou kaší.

3. Celer

Celer je močopudný, protože je plný vody. Jeden z výzkumů potvrdil, že objem vody, který je obsažen v potravinách, jež konzumujete, je vedle samotného pití pro hydrataci vašeho těla také velmi důležitý. Pokud nemáte rádi celer, nebo vám nejde pořádně rozkousat, pak byste si z něj měli připravit smoothie spolu s dalšími druhy ovoce a zeleniny, které jsou zde uvedeny. Tak připravíte pro své tělo dokonale zdravý nápoj.

4. Růžičková kapusta

I když růžičková kapusta není příliš chutná, měli byste se naučit ji jíst, protože její konzumace přináší řadu výhod. Tato košťálová zelenina je také velice zdravá, jelikož obsahuje řadu antioxidantů a velmi málo kalorií. Pokud vám nechutná, pak ji rozmixujte s dalšími druhy zeleniny a udělejte z ní chutný pokrm.

5. Zázvor

Nemusíte konzumovat velké množství zázvoru, abyste pocítili jeho účinek. Je velmi účinný i v malém množství a stačí třeba přidat kousek kořene do vody, kterou pijete, či do pokrmu, který jíte. Jelikož přispívá k očistě organismu, velmi často se využívá v detoxikačních programech. Ale zázvor má ještě něco navíc – funguje jako skvělé diuretikům, které pomáhá zbavit tělo zadržovaných tekutin. Nezapomeňte si zázvor koupit a využít jeho výhod.

6. Červená řepa

Kromě toho, že je řepa skvělé diuretikům, je také bohatá na antioxidanty, hlavně na vzácný betalin. Vždy byste měli kupovat čerstvou řepu, která je snazší na přípravu. Čerstvá řepa tělu také dodá více antioxidantů oproti řepě zavařené. Bohužel se ale v supermarketu častěji objevuje zavařená řepa, ale čerstvá řepa není k vidění tak často.

7. Jablečný ocet

To nejdůležitější na jablečném octu je, že má diuretický účinek a pomáhá očišťovat tělo od přebytku tekutin, čímž zlepšuje funkci močové soustavy a celkové zdraví. Jablečný ocet také podporuje trávicí systém a čistí vodu. Můžete jej konzumovat s jakoukoliv potravinou, ale pokud jej chcete využít jako diuretikum, pak byste jej měli přidat do vody a vypít. Stačí i malé množství jablečného octa.

8. Zelí

To nejdůležitější na zelí je, že má diuretický účinek. Zelí navíc obsahuje velmi zdravé látky, které dokážou léčit rakovinu a omezit riziko vzniku srdečních chorob. Můžete si připravit zelnou polévku. Nakrouhejte či nakrájejte zelí a vařte jej doměkka. Nesolte jej moc, protože tím by se snížil diuretický účinek při odstraňování usazeného sodíku.

9. Brusinkový džus

Brusinkový džus je dalším účinným diuretikem, které pomáhá při léčbě infekcí močových cest. Obsahuje antioxidanty, které dokážou odbourat volné radikály a udržovat hladinu draslíku v těle. Vyhněte se zpracovaným a chemicky ošetřeným brusinkám a pro dosažení těch nejlepších výsledků si kupte čerstvé a přírodní brusinky, nebo brusinkový džus.

10. Lilek

Lilek je považován za skvělé přírodní diuretikum. Lidé dokonce pijí vodu vyvařenou z lilku za účelem odvodnění. To asi není úplně to nejlepší řešení, ale místo toho můžete lilek použít jako přílohu a využít tak jeho výhod.

11. Petrželka

Petrželka je dalším diuretikem, které má pozitivní vliv na zdraví člověka. Funguje jako ozdoba pokrmů, která obsahuje různé druhy antioxidantů. Můžete ji jíst čerstvou, nebo pokud vám nechutná, můžete ji při vaření přidat do jídla nebo s ní osvěžit vodu, kterou pijete. Výrazná chuť petrželky může osvěžit i váš dech.

12. Kofeinové nápoje

Veškeré kofeinové nápoje, např. čaj a káva, jsou skvělými diuretiky. Ale pokud je řeč o tomto druhu diuretik, musíme zmínit i jejich negativní účinky. Kofein, který obsahují, může na tělo působit negativně, a proto byste se měli poohlédnout spíše po nápojích, které kofein neobsahují, ale zároveň fungují jako přírodní diuretika.

13. Voda

Ačkoliv to může znít poněkud zvláštně, tak voda přispívá k uvolnění přebytku tekutin z těla. Pokud nevypijete dostatek vody, pak bude vaše tělo vodu zadržovat, aby udržovalo stálou hladinu vody v těle. Pokud do vody přidáte trochu citronové šťávy, nebo si připravíte směs horké vody a zázvoru (něco jako zázvorový čaj), pak získáte to nejlepší možné diuretikum. Spojením vody a doplňků s dobrými diuretickými účinky získáte to nejlepší.

14. Rajčata

Syrová rajčata mají silný diuretický účinek. Můžete z nich připravit čerstvý rajčatový džus nebo je použít při přípravě salátů. Nebo můžete do rajčatového džusu přidat mrkev a vodní meloun, abyste dosáhli trochu jiné chuti a lepších výsledků. Rajčata jsou bohatá na lykopen, což je látka, která má výrazný antioxidační účinek, ochrání vás před rakovinou a zlepší stav vašeho srdce.

15. Okurka

Okurky obsahují velké množství vody a stimulují funkci močových cest. Mohou být velmi prospěšné také pro diabetiky, pro osoby, které hodlají zhubnout a pro pacienty s rakovinou. Jsou bohaté na vitamíny, minerály a antioxidanty, které zdravotní stav zlepšují celkově.

16. Vodní meloun

Meloun je plný vody, která podporuje vylučování přebytečné vody a soli z těla. Ale musíte dbát na to, abyste melounu nesnědli moc, protože může zvýšit hladinu cukru v krvi a tím by mohlo dojít k nežádoucím účinkům.

17. Mrkev

Je obecně známo, že mrkev obsahuje základní živiny, které mohou zlepšit váš zrak. Navíc fungují i jako přírodní diuretikum. Můžete ji konzumovat čerstvou, nastrouhanou či nakrájenou, přidávat ji do salátu, nebo uvařit jako přílohu k vašemu oblíbenému jídlu. Bez ohledu na to, v jaké formě ji sníte, určitě využijete všech zdravotních výhod, které přináší.

18. Česnek

Česnek má řadu zdravotních výhod, včetně silného diuretického účinku. Můžete jej přijímat v syrové podobě, nebo ve formě pilulek či prášku. Dobrou zprávou je, že nemusíte sníst moc česneku, abyste pocítili jeho zdravotní přínos. Stačí přidat jeden či dva stroužky do vašeho oblíbeného jídla.

19. Artyčoky

Diuretický účinek artyčoků se dá srovnat s účinkem běžných diuretik. Zlepšují také trávení a mohou přispívat k hubnutí. Navíc obsahují mnoho vitamínů a minerálů a odvádí z těla přebytečné množství tekutin.

20. Chřest

Chřest je jedním z nejzdravějších druhů zeleniny a obsahuje spoustu živin. Kromě toho má silný diuretický účinek a dokáže změnit aroma moči díky obsahu specifických kyselin.

 
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Hodnocení 4.50 (5 hlasů)
 
Reklama
Obsah tohoto reklamního panelu nesouvisí přímo s publikovaným článkem.
 
nacita se...