Iva Hédlová - alternativní terapeutka, mistr reiki

Zdravá strava a pití

OLIVOVÝ OLEJ

Olivový olejOlivy obsahují vitamíny K, A, E, D, u nichž je prokázáno, že podporují průchodnost žil a cév.
Obyvatelé Kréty jedí více tuků, než všichni ostatní lidé na Zemi. Asi 45 % energetické hodnoty jejich stravy tvoří tuk, z toho 33 % olivový olej. Podle toho by Kréťané měli více trpět srdečními chorobami a dříve umírat. Omyl. 
 

 
 

NEZDRAVÉ ZDRAVÉ PROBIOTICKÉ JOGURTY?

Zdroj: freeimages.comJiž několik let jsem nucen neustále sledovat v českých TV, reklamu na jogurty a jogurtové nápoje s probiotickými bakteriemi, které jsou, dle jejich vlastního tvrzení, jediným produktem, zaručeně prodlužujícím a zkvalitňujícím váš, karmickým osudem, tak těž ce trestaný život a pro vaše děti, slibující téměř nesmrtelnost. Jaká je tedy pravda?

 
 

POHANKA - STRAVA NAŠICH BABIČEK

Pohanka není klasickou obilovinou. Je příbuzná reveně a šťovíku, a proto tolik zdravá. Pohanka byla dříve považována za obilí chudých, ale poté, co lékaři objevili její zdravotní význam, slaví tato rostlina návrat do našich jídelníčků. Vzhledem a chutí se podobá rýži, zpracovávají se pohanková zrna na krupky a jemnou mouku.

 
 

SLUNÍČKOVÉ SMOOTHIES

Jeden rychlý recept na smoothies, které je plné vitamínu D (z pylu, manga a pomerančů) s dokonale sluníčkovou barvou.

Je to smoothies pro radost a dokonce ji samo o sobě podporuje svým složením.

 
 

TEORIE ZMÍRŇUJÍCÍCH LÁTEK

TEORIE ZMÍRŇUJÍCÍCH LÁTEKV současnosti se stále častěji setkáváme s jevem, že lidé pociťují negativní účinky na tělo a mysl po konzumaci určitých potravin. Škodlivé látky možno oslabit vhodnou protilátkou - nejčastěji kořením, které je do jídel přidáno. Je například známo, že brambory by se měly vařit s kmínem, aby se zmírnilo nadýmání a negativní vliv alkaloidu solaninu, který je obsažen v zelených a naklíčených bramborách a jenž může způsobovat migrénu a otupělost.

 
 

ČERVENÁ JEŘABINA

Když babička slíbila, že při příští návštěvě uvaří svíčkovou na smetaně (případně králíka na smetaně), tak jsem se moc těšila. Ale ne kvůli masu, omáčce či knedlíkům… Milovala jsem její zavařeninu z červené jeřabiny. A ta se vždy servírovala jen ke svíčkové.

 
 

CUKETA SEDMKRÁT PRO ZDRAVÍ

Cuketa, jeden z druhů tykve, je v posledních letech stále populárnější. Přispívá k tomu jistá chuťová neutralita, která velmi rozšiřuje možnosti přípravy a úpravy, jednoduchá manipulace při vaření a samozřejmě také stovky chutných receptů, které každý snadno najde na internetu. Kromě kulinárních vlastností je tato zelenina zajímavá i svými účinky na zdraví.

 
 

CEREÁLIEMI PROTI RAKOVINĚ

Nepodceňujte správnou peristaltiku střev. „Cereálie jsou otázkou funkčnosti střev. Obohacují potraviny, například pečivo, sušenky či cereální snacky o složky celulózy a nestravitelné složky, což je například šrot,“ vysvětluje Ludvík Pokorný, trenér kulturistiky a odborník na zdravou výživu.

 
 

CELER

CelerPotravina nabitá vitamíny a minerály
Přečtěte si deset důvodů, proč pravidelně konzumovat celer.
Celer může být konzumován syrový, může být přidáván do salátů, ale také může být součástí vařených jídel. Velkou výhodou této zeleniny je, že na rozdíl od ostatních druhů zeleniny, velice dobře snáší vysoké teploty, proto se tolik neničí vitální látky. 

 
 

Co jsou olivy

Olivovník je rostlina, které se daří pouze v teplejších podnebích a je znám od pranadávna. Ještě dnes je větvička olivovníku symbolem míru, plodnosti, očištění, a vítězství nad zlem. První plody se sklízí 5-6 let po vysazení.Doba sklizně je na konci listopadu a na konci ledna.Každý olivovník plodí 15-20 kg oliv.Sklizeň se provádí setřásáváním oliv ze stromů dlouhou tyčí. Z 5-ti kg oliv se vyrobí asi 1 litr panenského oleje.

 
 

McDONALDS PROHRÁL, ZDRAVÍ ŠKODLIVOU CHEMIKÁLII STAHUJE ZE SVÝCH RECEPTŮ NA HAMBURGERY

Světoznámý šéfkuchař Jamie Oliver nakonec vyhrál svou řadu let trvající bitvu s jedním z největších fast-foodových řetězců, firmou McDonalds. Aniž by o tom byla zmínka v mainstreamových masmédiích, McDonalds (tajně) připustil, že změní svou recepturu.

 
 

MEDVĚDÍ ČESNEK - PRO JARNÍ DETOXIKACI + DVA RECEPTY

Začíná sezóna Medvědího česneku, na kterou se velice těším. Medvědí česnek jsem si velice oblíbila a v období jeho růstu ho zařazuji každý den do svého jídelníčku. Buď samotný jen tak, nebo jako součást salátů či smoothies. Recepty uvedu níže.

 
 

Hořčík

HořčíkHořčík neboli magnesium napomáhá oběhovému systému a je prevencí proti infaktu. Hořčík působí lépe ve společnosti vitamínu A, vápníku a fosforu. Přesto lidé často trpí jeho nedostatkem, neboť hořčík se vyplavuje alkoholem, antikoncepcí a měkkou vodou.

 
 

ŠÍPKY

Dětství mám hodně spojené s návštěvami u prarodičů a hlavně s babičkou, která měla, a stále má, nepřeberné množství receptů, ve kterých využívá veškeré plodiny ze své zahrádky. Na podzim tak na řadu přišly například šípky a růže. Dělala z nich voňavou marmeládu. Jakoby se člověk ocitl v růžovém sadu.

 
 

ZELÍ

V zimě babička využívala k vaření zeleninu, kterou šlo snadno uskladnit, takže nebylo například nouze o jídla ze zelí. Na její boršč, plněné zelné závitky, zelný salát, sledě se zelím, pirožky se zelím, zelňačku a především bigos se sjížděla celá rodina. A co v sobě taková hlávka zelí skrývá? Na to se v článku pozorně podíváme.

 
 

ŠPALDA VE ZDRAVÉ KUCHYNI

Naše stravování je poznamenáno mnoha zaběhnutými zvyky, z čehož jeden je, že milujeme bílé pečivo a vůbec všechny produkty z bílé mouky. Bílou moukou zahušťujeme polévky a omáčky a nevyužíváme přitom celkem běžných variant v rámci zdravého životního stylu.
 

 
 

RAFINOVANÁ NÁHRADA CUKRU

Nejen ze zdravotních důvodů bývá bílý cukr nahrazován medem nebo sladidly. A co takhle jej zkusit nahradit sladce chutnající bylinkou stévií? Co si budeme namlouvat, naše chuťové pohárky chuť sladkého prostě milují. A co je sladké, to obsahuje sacharidy, které jsou pro naše tělo životně důležité. Bohužel ale jejich větší přísun organismu zrovna neprospívá.

 
 
 
Reklama
Obsah tohoto reklamního panelu nesouvisí přímo s publikovaným článkem.
 
nacita se...