Iva Hédlová - alternativní terapeutka, mistr reiki

Nespavost

NespavostŘada lidí už svůj boj s nespavostí vzdala. Zbytečně. Pokud není nespavost vyvolána záněty, bolestmi kloubů a jinými podobnými zdravotními potížemi, které vyžadují úplně jiné řešení (a nespavost zde figuruje jen jako průvodní jev), existují pořád ještě způsoby, jak na nespavost vyzrát.

 

Existují 2 druhy nespavosti.

První druh je charakteristický problémy při usínání. Člověk se cítí nekonečně bdělý, dlouho do noci se převaluje na posteli. Je a priori skálopevně (mimochodem zcela chybně !) přesvědčen, že bez léků neusne. Tento typ nespavosti vyvolává předchozí "vybičování" nervů. Starosti. Existenční nejistota. Pocit viny, strach. Také drogy - ale především návyk na hypnotika (léky na nespavost ), bez nichž se s nástupem noci u postiženého objevují ty nejobyčejnější abstinenční příznaky jako u alkoholu.

Druhý druh - snadné usínání zvečera a probouzení se uprostřed noci - je vyvolán přetížením jater. Podle tzv. „orgánových hodin“ mají játra svou energetickou „špičku“ mezi první a třetí hodinou po půlnoci. Při přejídání nás "trestají" tím, že když už játra sama musí naší vinou těžce pracovat (metabolizovat potravu), nedovolují spát ani nám. Přitom by bývalo bohatě postačovalo sníst večeři v době mezi 17 - 18 hodinou a případný večerní „nášup“ omezit na jedno dvě jablka.

Výsledek je v obou případech totožný a oba extrémy jsou "cestou do pekel".

Ať po hypnoticích, nebo po přejídání, člověk se ráno probouzí unavený, jako „zbitý“. V případě hypnotik se spánek podobá narkóze a má za následek, že spánkový deficit den ode dne narůstá ; spolu s ním roste pocit únavy a opotřebení. U přejídání tělo, místo aby hromadilo přes noc energii pro příští den, musí spoustu této energie vydat ještě v noci. Trávení je totiž (vedle mluvení) energeticky nejnáročnější lidská činnost.

Pro zlepšení spánku je třeba udělat řadu celkem jednoduchých opatření - nejlépe je dělat všechna současně.

Denně si dopřát večerní půlhodinovou procházku, o víkendech nejméně hodinovou.
Večeřet do 18 hodin, případný hlad (jak uvedeno) řešit jablky ; pořád ještě platí francouzské přísloví, že „kdo sní pravidelně večer jablko, potřebuje jen zřídka lékaře“ (jablka povzbuzují trávení a upravují stolici).
Snídat ráno nejdříve kolem osmé, když už tlusté střevo v souladu s orgánovými hodinami dokončilo v těle "úklid".
Při návyku na hypnotika vzít při počátečních abstinenčních příznacích trpělivě na vědomí, že v prvních dvou třech dnech, nežli nás přemůže únava, na tom nebudeme se spánkem zrovna nejlíp. Můžeme být bez obav. Ani my nejsme ze železa. Únava si nakonec vybere svou daň a my se opět, v případě že vytrváme, budeme ráno probouzet svěží a s „čistou hlavou“. Nemůžeme-li usnout, doporučuje se vstát a sledovat TV, číst, žehlit ; dělat cokoli jen ne pasivně trpitelsky polehávat.

Návrat k normálnímu zdravému spánku urychluje bylinný čaj SLADKÝ SEN, v množství 1 - 3 šálků denně. Čaj působí jako „rozpouštěč“ nervového pnutí. Zlepšuje trávení, brání přestupu jedovatých zbytků potravy ze střev do krve a vzniku autointoxikace; při vypití prvního šálku ráno nalačno přináší po celý den více pohody, uvážlivosti a výkonnosti.

Atmosféru klidu - doma i na pracovišti - při únavě, stresu a nespavosti pomůže překonat též aktivní osvěžovač vzduchu RELAXAN.

Autor: RNDr. Pavel Popov

 
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Hodnocení 2.83 (3 hlasů)
 
Reklama
Obsah tohoto reklamního panelu nesouvisí přímo s publikovaným článkem.
 
nacita se...