Iva Hédlová - alternativní terapeutka, mistr reiki

PRACOVNÍ VYPĚTÍ, STRES A RELAXACE

Vysoké pracovní vypětí a stres je v dnešní době součástí každého zaměstnání. Všichni jsme více či méně vystaveni neustálému nátlaku na podávání maximálních výkonů, návalu informací z médií, hluku a mumraji v městské dopravě apod. Život již není poklidný a jednotvárný, jak tomu bývalo v dávných časech.

 

Často jme nuceni zanedbávat i správné stravovací návyky a únavu ze stresu se snažíme zahnat pitím kávy, nebo jiných pochutin, které obsahují povzbuzující a většinou i návykové látky. Snažme se těchto látek vyvarovat a požadované zvýšení výkonnosti se snažme zajistit právě úpravou stravovacích návyků a užíváním vhodných potravinových doplňků.

Pro zdravý životní styl je vhodné si najít odpovídající způsob relaxace a naučit se odreagovat od běžných starostí a stresu po svém. Kniha, hudba, meditace, záliby, domácí práce, rekreační sport, setkání s pozitivně naladěnými lidmi a nebo pobit na slunci a čerstvém vzduchu nás jistě stresu a depresí dokáží zbavit .

Pohybová aktivita je další velmi důležitou složkou zdravého životního stylu.

Z lékařského hlediska je nejvhodnější pohybovou aktivitou každodenní běžná fyzická námaha při pracovních a domácích činnostech doplněná procházkou na čerstvém vzduchu.

Ze sportovních aktivit je vhodný každý sport, který vám přináší potěšení a je přiměřený vašemu zdravotnímu stavu a stavu vašeho pohybového aparátu. Za velmi vhodné sporty můžeme považovat pěší turistiku, plavání, jízda na kole, běh na lyžích apod. Tedy sporty, kde převažuje přirozený pohyb nad extrémními výkony s vysokým zatížením pohybového aparátu.

Každá pohybová aktivita by měla být vykonávána každodenně v minimální délce 30 minut.

Nezapomínejme i na pravidelný a dostatečně dlouhý spánek. Pokud se o přiměřený spánek připravujeme, pak velmi zatěžujeme náš organismus. Jestliže to děláte často, můžete očekávat, že budete mít nižší odolnost vůči nemocem a stresu. Průměrný dospělý člověk potřebuje denně asi 8 hodin spánku, přičemž pravidelnost doby vstávání a usínání také hraje svou roli. Hodiny spánku před půlnocí jsou více posilující. Při použití prášku na spaní se nemusíme i přes dostatečně dlouhý spánek cítit odpočatí. Časté užívání prášků na spaní přispívá k chronické únavě.

 
 
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
 
Reklama
Obsah tohoto reklamního panelu nesouvisí přímo s publikovaným článkem.
 
nacita se...